İZMİR / BORNOVA - Yunus Emre Anadolu Lisesi

Kardeş Okulumuza Ziyaretimiz

Bu sene ilk kez kardeş okulumuz olan Gymnazium Uherske Hradiste lisesini altı öğrencimiz ile ziyaret ettik.

Çek Cumhuriyeti' nin başkenti Prag'da bir gece kaldıktan sonra trenle Uherske Hradiste(UH) şehrine gittik. Öğrencilerimiz daha önce Türkiye'de ağırladıkları arkadaşlarıyla tekrar buluştu. Gezi boyunca onların evlerinde misafir olarak kaldılar. Bu vesile ile hem adetlerini, yaşam şekillerini, yemeklerini, şehirlerini, eğitim sistemlerini öğrenme hem de İngilizcelerini geliştirme fırsatı yakaladılar. İlk gün karşılıklı ülkelerimizi ve okullarımızı tanıtan sunumlar yaptık.  Dört gün süren UH gezimizde kiliseleri, şatoları, kaleleri ve şehir merkezlerini gezdik. Ulusların öğretmeni, modern eğitimin babası olarak bilinen Comenius'un yaşadığı kasabayı ziyaret ederek, kendisi ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olduk. Bu gezinin öğrencilerimizin hayatlarında farklı bir bakış açısı oluşturdu. Öğrencilerimizin kültür alışverişinde bulunduğu, ülkemizi tanıtma ve diğer ülkeleri tanıma fırsatı buldukları bu buluşmalara gelecek sene de devam etmeyi hedefliyoruz.