T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Yunus Emre Anadolu Lisesi

Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz Erasmus+ kapsamında Portekiz' deydi...

Erasmus+ KA121 Akreditasyon projemiz kapsamında, okulumuz öğretmen ve öğrencileri, 3-14 Şubat 2025 tarihleri arasında Portekiz’in Freixo bölgesinde bulunan Agrupamento de Escolas de Freixo okulunda düzenlenen işbaşı gözlem ve öğrenci hareketliliği etkinliklerine katılmışlardır.

Projeye katılan İngilizce Öğretmenlerimiz Serap DEMİR, Dalga DEMİRCİ KETİ, Canan ÇİFTÇİLER ile Matematik Öğretmenimiz Müjdem BEYDAĞ ile öğrencilerimiz Kaan ŞENEL ve Nehir Ela COŞKUN bu süreçte hem eğitim sistemlerini gözlemleme hem de farklı öğretim yöntemlerini deneyimleme fırsatı buldular.

Portekiz’deki eğitim yaklaşımının öğrenci merkezli ve etkileşimli olduğunu gözlemlediler. Derslerde dijital araçların etkin bir şekilde kullanılmasının, eğitimde kullanılan interaktif platformların öğrencilerin derse katılımını artıran önemli unsurlar olduğunu belirttiler. Ayrıca proje tabanlı öğrenme ve grup çalışmaları, öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik olarak sistemli bir şekilde uygulandığını gözlemlediler.

Bu süreçte katılan öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz kendi ders planlarını uygulayarak Freixo’daki öğrencilerle etkileşimde bulundular. İngilizce derslerinde yaratıcı hikaye yazma etkinlikleri, Canva ile dijital tasarım çalışmaları ve etkileşimli dil oyunları gerçekleştirdiler. Bu yöntemlerin öğrencilerin motivasyonunu artırdığını ve öğrenme sürecini daha eğlenceli hale getirdiğini gözlemlediler.

Ayrıca, okulun kültürel yapısını ve eğitimdeki kapsayıcı yaklaşımını da inceleme fırsatı elde ettiler. Öğrenciler arasında iş birliği ve saygı temelli bir iletişimin ön planda olduğu, öğretmenlerin ise rehberlik eden bir rol üstlendiği bir eğitim anlayışının hakim olduğunu gözlemlediler.

Bu işbaşı gözlem etkinliği sayesinde, edindikleri deneyimleri kendi okulumuzda uygulayabileceğimiz yeni yöntemlerle birleştirme fırsatı yakaladılar. Dijital araçların derslere entegrasyonu, proje tabanlı öğrenme ve öğrenci merkezli yaklaşım gibi önemli kazanımlarla döndüler.

Bu deneyimin, hem öğretmenler hem de öğrenciler açısından öğretici ve ilham verici olduğunu, gelecekte benzer uluslararası projelere katılım sağlayarak eğitimde yenilikçi uygulamaları keşfetmeye devam etmeyi planladıklarını belirttiler.


26-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-202526-03-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.03.2025 - Güncelleme: 26.03.2025 16:11 - Görüntülenme: 14
  Beğen | 0  kişi beğendi