Okulumuzda her sene değişik ülkelerdeki kültürleri tanımak ve öğrencilerimizin yabancı dil gelişimini desteklemek için birkaç E-Twinning projesi yürütmeye çalışıyoruz. Bu seneki projelerimiz hakkında bilgileri aşağıda bulabilirsiniz.
Yunus Emre Anadolu Lisesi olarak Polonya koordinatörlüğünde Fransa ve Türkiye’nin ortaklığıyla “The Beauty of Culture Heritage” e-twinning proje çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Bu kapsamda; çeşitli ülkelerin kültürel değerleri (dil, şarkıları, edebiyat, şiir, sanat, müzik, mimari vb.) hakkındaki bilgi ve farkındalığımızı arttırmayı hedefliyoruz. Proje kapsamında yaptığımız çalışmalardan bazıları şunlardır:
Ülkemizdeki önemli kültürel ve tarihi yerlerin jigsaw puzzle’ını oluşturduk.
https://padlet.com/seraposkanyahoo/yeal-jigsaw-puzzles-new-a2fac0xmtmm7qtvj
Kültürel danslarımızı, yemeklerimizi, festivallerimize ilişkin video, sunu ve sanal geziler oluşturduk.
https://padlet.com/omeria/national-traditions-43ga400mbxfipdsq
Çeşitli ülkelerin okul kültürü ve eğitim sistemleri hakkında farkındalık geliştirici çalışmalar yaptık.
Koordinatör Polonya ve diğer üyelerle birlikte Zoom üzerinden etkileşimimizi güçlendiren çalıştay yaptık.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2025_01/27140238_thebeautyofcultureheritagepdf.pdf
Türkiye, Mısır,Yunanistan ve İtalya ile ortak yürüttüğümüz bu e-Twinning projesi ile öğrencilerimizin dijital araçları kullanarak saygı, sorumluluk, hoşgörü, işbirliği, dürüstlük, nezaket, adalet, eşitlik, katılım, demokrasi, eleştirel düşünme, vatandaşlık ve insan hakları gibi temel değerleri öğrenmeleri ve uygulama yapmaları hedeflenmektedir. Kültürlerarası işbirliği sayesinde öğrenciler bu değerlerin günlük yaşamda nasıl uygulandığını keşfedip daha kapsayıcı ve demokratik bir toplum oluşturma konusunda katkı sağlayacaklardır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2025_01/27140133_valueeducationprojectfeyzaa.ozdemir.pdf
Okulumuzun ortak olduğu; Türkiye, Romanya, Arnavutluk ve Litvanya ile birlikte yürütülen “Youth Against Violence (Şiddete Karşı Gençlik)” isimli eTwinning projemizin etkinliklerine başlanmıştır. İlk etkinliğimizin amacı zorbalık konusuna dikkat çekmekti. Bunun için öğrencilerimiz tarafından küçük bir anket hazırlandı ve panomuza “How do you feel when you’re bullied?” başlığını içeren öğrencilerin bu soruya yanıt vermesi için boş bir kağıt asıldı. Öğrencilerimiz şiddete karşı posterler hazırladı. Şiddetten arınmış bir okul ortamı oluşturmak, ahlaki değerleri ve iyi öğrenci/arkadaş kavramlarını teşvik etmek ve öğrencileri okullardaki şiddeti önlemeye yönelik eylemlere katılmaya hazırlamak amacıyla etkinliklerimiz devam edecektir.
Romanya, Bulgaristan, Litvanya, İtalya ve Türkiye ortaklı eTwinning projemizin amacı evcil hayvanlar hakkında bilmemiz ve uymamız gereken kuralları öğrenmek, bir veteriner kliniğini ziyaret edip bu hizmetlerden nasıl yararlanacağımızı öğrenmek, öğrencileri sosyal hayatın aktif katılımcıları olmalarına yardımcı olmaktır. Projemizin etkinliklerine ikinci dönem başlanacaktır.
Kitap okumanın yeri ve zamanı olmadığını öğrencilerimize göstermek
Projemiz ulusal kalite etiketi ve Avrupa kalite etiketi ile ödüllendirilmiştir.
web 2.0 teknolojilerinin kullanarak aktif öğrenme sağlamak
Amacımız gençlerde çevre bilinci oluşturarak dünyayı daha iyi hale getirmektir.
A project about the Pandemic we are all facing: Coronavirus.
projede seçilen logomuz öğrencilerimizden Nehir'e ait.
Kodlayarak Üretiyorum
öğrencilerimiz ve çevremizdeki insanlarda kodlama konuda farkındalık oluşturmak, robotik kodlama ile ilgili etkinlikler yapmak amaçlanmıştır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_10/17152922_KodlayarakUretiyorum.pdf
ortak oyun:
https://scratch.mit.edu/projects/348923242/
proje e-kitap:
https://www.storyjumper.com/book/read/79846575/5e749533dc84c
okul çalışmalarımız:
https://padlet.com/sebnemuslu/kodlauret
İleri dönüşümün önemi üzerine farkındalık kazandırma amaçlanmaktadır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_10/17152925_Upcycling.pdf
proje sanal sergisi:
https://www.artsteps.com/view/5ec900b6d7428c584c9e663b
ortak oluşturulan sesli hikayemiz:
https://www.artsteps.com/view/5ec900b6d7428c584c9e663b
okul çalışmalarımız:
https://padlet.com/sebnemuslu/upcycling
Öğrenciler okudukları kitapları hem ana dilde, hem de ingilizce olarak tanıtacaklardır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_10/17152923_ShareWhatWeRead.pdf
ortak hazırlanan dergi:
https://madmagz.com/magazine/1712276
Ülke, şehir, okul ve yemek tanıtımının yapılacağı projede öğrenciler google map kullanımını öğrenip yeneklerle ilgili çok dilli bir e-kitap hazırlayacaklardır. Oyunlarla öğrenme pekiştirilecektir.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_10/17152924_SharingLife.pdf
ortak haritamız:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1EGCB3aBnhL28TrPz8eOWEcs4az68fkwI&usp=sharing
tarif kitabımız:
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2021_01/31141531_fetch.pdf
okul çalışmalarımız:
https://padlet.com/sebnemuslu/sharinglifeworks
Seçilen akıl oyunlarını öğrenciler kendileri tasarlayacak, oynamayı öğrenip okulda diğer öğrencilerle oynayacaklardır..
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_10/17152921_akil_oyunlari.pdf
okulumuz çalışmaları:
https://www.emaze.com/@AOWRORWLR/akl-oyunlar-ve-matematik
https://padlet.com/sebnemuslu/k2vt0pbvufru3mxj
https://www.youtube.com/watch?v=g5E-iVBSnYc
proje dijital sergisi:
https://www.emaze.com/@AOWROZFOQ/akil-oyunlari-ve-matematk-projemzn-dgtal-sergs
This is Your Time...to Make a Difference
Proje, aktif vatandaşlığı teşvik etmeyi ve katılımcıların çevre, sosyal eşitlik / çeşitlilik ile ilgili güncel sorunlara karşı önerilerde bulunmalarını amaçlamaktadır. Dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için öğrenciler yaşam tarzlarında küçük ya da büyük değişiklikler önereceklerdir.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110046_2018_makeadifference.pdf
Making Our Own Commercials
Amaç Öğrencilerin "advertisement " ve "commercial" arasındaki farkı anlamalarını sağlamakır. Öğrencileri kendileri de bir reklam filmi hazırlayacaklardır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110046_2018_makingourowncommercials.pdf
Eat Well, Be Healthy
Farklı ülkelerden gelen öğrenciler, özellikle yeme alışkanlıklarına odaklanarak, sağlıklı olmak için diğer ülkelerdeki akranlarına sunmak üzere bir e-dergi oluşturacaklar. Öğrenciler makaleler yazacak, bu makaleleri fotoğraf veya kısa videolarla zenginleştireceklerdir. Araştırma çalışmaları Google formları aracılığıyla sunulacaktır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110045_2018_eatwellbehealthy.pdf
Welcome To My Country
Öğrenciler ülkelerini, şehirlerini, en güzel gezilecek alanlarını, en ünlü insanları tanıtacaklar. Ülkelerine has özellikler hakkında konuşacaklar. On-line sohbet edecekler. Her ülke bir seyahat broşürü hazırlayacak ve proje sonunda öğrenciler ve öğretmenler bir sınav yapacaklardır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110046_2018_welcometomycountry.pdf
De-stress- how do you do that?
Proje genel bir sorun olan stress hakkındadır. Öğrenciler stresi tanımlayacak, stresin pozitif ve negatif yönlerini araştıracak, farklı ülkelerin stresle nasıl başa çıktıklarını öğreneceklerdir.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110045_2018_destress.pdf
The Good Old Days
Projede Öğrenciler geçmişle bugünün karşılaştırmasını yapacaklar. Geçmişte oynan oyunları yeniden günümüze taşıyıp öğrenecekler ve oynayacaklar. geçmiş zamandaki kültürü, modayı, sporları aile büyüklerinden öğrenip diğer ülkelerle karşılaştıracaklar. Benzerlikleri ve farklılıkları keşfedeceklerdir.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110044_2017_goodolddays.pdf
We Write We Play (Yazıyoruz, Oynuyoruz)
Projenin amacı insan duygularını anlatan ortak bir aracı öğrencilerin tanımasını sağlamak: Drama. ünlü oyunları, ünlü karakterleri, ve yazarları tanıyacaklar. proje boyunca aktif olup çeşitli duyguları canlandıracaklar.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110045_2017_we_write_we_play.pdf
Wishes for 2018 (2018 için Dileklerimiz)
Bu proje bir dönem içinde sona erecektir. Projedeki amaç gençlerin 2018´den beklentilerini keşfetmek. Gençler gelecek yıldan ne bekliyor? Başkaları için mi yoksa sadece kendileri için mi birşeyler istiyorlar. Dilekleri materyalist mi yoksa manevi nitelik taşıyor mu? Dilekleri olabilecek dilekler mi yoksa imkansız mı? Her ülke dileklerini yazdıkltan sonra gençlerin umutlarının nabızlarını ölçeceğimiz bir istatistik yapılacaktır. İstekler yaşa,cinsiyete, ülkeye göre farklılıkgösteriyor mu? İsteklerimiz hakkımızda neleri anlatıyor?
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110047_wishesfor2018.pdf
Our Free Time
Plonya ile yaptığımız bu projede öğrenciler mektup arkadaşlığı yapıp, boş zamanlarını nasıl değerlendirdikleri, hobileri gibi konularda karşılıklı yazışacaklar
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110044_2017_ourfreetime.pdf
High School Life in Different Countries (Farklı Ülkelerdeki Lise Yaşamı)
Proje 1. dönem içinde sona erecektir. Projede amacımız farklı ülkelerdeki lise öğrencilerinin okulldaki günlük yaşamını, derslerini, geleneklerini, okul aktivitelerini tanımak. Öğrencilerin belirlenen soruları cevapladıkları videolar E-Twinnig Portalına eklenip tüm ülkelerce izlenmesi sağlanacaktır. Öğrenciler sorulara cevap verirken ingilizce gramer pratiği yapma fırsatı bulacak ve video çekerken konuşma pratiği de yapmış olacaklardır.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110043_2016_highschoollife.pdf
Let´s create Photonovel (Haydi Fotoroman Yapalım)
Bu projedeki 1 senelik bir proje olup Haziran başında sona erecektir. Projedeki amaç öğrecilerin kendi yazdıkları ve resimlerini kendilerinin çektiği bir fotoroman oluşturmaktır. Öğrenciler gruplar halinde bir kısa bir İngilizce hikaye yazıp hikaye için gerekli fotoğrafları çekecekler ve bilişim Teknolojilerinden faydaanarak dijital bir fotoroman oluşturacaklardır. Her ülke bu aktiviteyi bitirdikten sonra tüm ülkeler birleşip ortak bir hikaye oluşturacaklardır. Öğrenciler hem ingilizce pratiğiyapmış olacaklar hem de bilişim teknolojilerini kullanma yeteneklerini geliştireceklerdir.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110043_2016_ceate_photonovel.pdf
Wishes for 2017 (2017 için Dileklerimiz)
Bu proje bir dönem içinde sona erecektir. Projedeki amaç gençlerin 2017´den beklentilerini keşfetmek. Gençler gelecek yıldan ne bekliyor? Başkaları için mi yoksa sadece kendileri için mi birşeyler istiyorlar. Dilekleri materyalist mi yoksa manevi nitelik taşıyor mu? Dilekleri olabilecek dilekler mi yoksa imkansız mı? Her ülke dileklerini yazdıkltan sonra gençlerin umutlarının nabızlarını ölçeceğimiz bir istatistik yapılacaktır. İstekler yaşa,cinsiyete, ülkeye göre farklılıkgösteriyor mu? İsteklerimiz hakkımızda neleri anlatıyor?
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110046_wishesfor2017.pdf
Let´s Celebrate the Mediterranean Together (Haydi Beraber Akdeniz´i Kutlayalım)
Projedeki amaç Akdeniz ülkelerini ve kültürlerini tanımak.
meb_iys_dosyalar/35/06/339996/dosyalar/2019_01/02110043_2017_celebrate_mediterranean.pdf
E-Twinnig hakkında:
E-Twinning Avrupa'daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. E-Twinning, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa'daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele yönelik bir platform sunmaktadır.
eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa´da okul işbirliğini teşvik etmektedir.
2005 yılında Avrupa Komisyonunun eöğrenme Programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2014 yılından bu yana AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor program olan Erasmus+´a, sıkı bir şekilde entegre edilmiştir. Merkezi Destek Servisi, Avrupa´daki okullar, öğretmenler ve öğrenciler için eğitimi geliştiren 31 Avrupa Eğitim Bakanlığının uluslararası işbirliğinden oluşan European Schoolnet tarafından yönetilmektedir. Ayrıca eTwinning ulusal düzeyde 35 Ulusal Destek Servisitarafından desteklenmektedir.
eTwinning Portalı www.etwinning.net ana toplanma noktası ve çalışma alanıdır. Yirmi beş dilde mevcut olan eTwinning Portalının bugün yaklaşık olarak 230 000 bireysel üyesi bulunmaktadır. Portal, öğretmenlerin ortak bulması, proje oluşturma, fikirlerini paylaşması, en iyi uygulama alışverişinde bulunması ve eTwinning platformunda bulunan çeşitli özelleştirilmiş araçları kullanarak hemen birlikte çalışmaya başlaması için çevrimiçi araçlar sağlamaktadır.
Ülkemiz eTwinning´e 2009 yılında dahil olmuştur. eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet göstermektedir. Ülkemizde 24.000´den fazla okuldan, 40.000´den fazla kullanıcı portala kayıtlıdır ve şu ana kadar 7600´den fazla projeye katılmışlardır. eTwinning Erasmus + sürecinde de Avrupa Komisyonu´nun desteklemeye devam ettiği faaliyetlerden biridir ve son süreçte 2020 yılına kadar sürdürülecektir.